Опис досвіду




Працюю практичним психологом у Херсонській загальноосвітній школі I-III ступенів №32 Херсонської міської ради з вересня 2003 року.


Протягом цих років займаюся такими видами роботи, як психодіагностика з учнями (готовність до школи, виявлення труднощів у навчанні, адаптація, тривожність, агресивність, виявлення типу темпераменту, профорієнтація та інше), з батьками (міжособистісне спілкування, ефективність виховання), з вчителями (особистісні методики, виявлення професійних здібностей, експрес-діагностика, тренінг для молодих та щойно прибулих вчителів «Шлях до успіху», тренінг для вчителів «Управління конфліктами» та інше); психопрофілактика (попередження відхилень у розвитку особистості, виникнення конфліктів та проблем у міжособистісних стосунках, запобігання створенню конфліктних ситуацій у навчально-виховному процесі, реалізація програми «рівний-рівному»); психологічне консультування (куток психологічної допомоги, консультаційний пункт для батьків, консультації щодо проблем у спілкуванні, підвищення самооцінки підлітків, допомога вчителям при підготовці до батьківських зборів); психолого-педагогічна корекція («Підвищення самооцінки підлітків», «Адаптація до навчального процесу», «Зниження тривожності та агресивності», просвітницька програма «Все залежить тільки від мене!», профілактично-просвітницька програма «Шлях до успіху»); психологічна просвіта  (виступи на батьківських зборах, педрадах: виступ на педраді з презентацією «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі», виступ під час МО вчителів початкової школи з презентацією «Наступність між початковою та середньою ланкою школи», виступ на педраді «Формування ситуації успіху на уроках»; лекції, семінари, бесіди та консультації із вчителями, батьками і учнями; тренінгові заняття на підвищення рівня згуртованості класу "Подорож на повітряній кулі", тренінг профорієнтаційних знань старшокласників "Моя професія", тренінг «Здоровий спосіб життя», «Толерантність», «Шлях до успіху», «Спілкування без конфліктів», «Я – майбутній п’ятикласник!», «Підготовка до екзаменів», тренінг самопізнання і саморозвитку «Хто я?»); навчальна діяльність («Основи психологічних знань», «Етика та психологія сімейного життя», «Сприяння просвітницької роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя»);  підготувала 5 підлітків-тренерів за програмою «рівний-рівному», участь у міських турнірах юних психологів; команда «Епіцентр».

Працюю над темою «Підвищення самооцінки учнів». Розробила корекційно-розвивальну програму, яка сприяє ефективному вирішенню даної проблеми.
Працюю над темою «Особливості індивідуального психологічного супроводу учнів. Профілактично-просвітницька програма «Шлях до успіху».  Розробила та впроваджую універсальний робочий зошит індивідуального психологічного супроводу «Щоденник особистісного розвитку підлітка «Шлях до успіху». Активна робота проводиться не тільки з учнями, які потребують допомоги, а й з їх батьками та вчителями.

Беру активну участь у методичній роботі міста. Відвідую семінари, конференції, тренінги. Розробила методичний матеріал для конкурсу соціальних проектів «Адаптація молодого вчителя до навчально-виховного процесу», приймала участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Актуальні проблеми практичної психології». Стаття у збірнику наукових праць «Інтегрований урок «Темперамент». Приймала участь у Всеукраїнському конкурсі журналу «Практичний психолог: Школа» - Профілактично-просвітницька робота з учнями «Особливості індивідуального психологічного супроводу учнів. Профілактично-просвітницька програма «Шлях до успіху», стала Дипломантом конкурсу. Участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Актуальні проблеми практичної психології». Стаття у збірнику наукових праць «Робота з сімейними уявленнями підлітків як шлях до зменшення впливу родинної депривації». Участь у конкурсі соціально-психологічних проектів «В сучасному світі не має бути місця дитячій бездоглядності і безпритульності!» Маю друковані роботи: "Особливості психологічного консультування в розв’язанні міжособистих проблем серед учнів початкової школи", "Психологічний тренінг для підлітків "Робота з сімейними уявленнями підлітків як шлях до зменшення впливу родинної депривації", статті надруковані у збірнику Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів та молодих вчених «Актуальні проблеми практичної психології». «Особливості психологічного супроводу адаптації першокласників до навчального процесу», стаття надрукована у збірнику «Таврійський вісник освіти». Стаття у збірнику «Соціально-психологічні технології розвитку особистості» (колективна монографія викладачів Херсонського державного університету та Гроденського державного університету імені Янки Купали) – «Особливості психологічного супроводу дітей трудових мігрантів».  Участь у конкурсі «Порозуміння, толерантність, злагода» (м. Одеса), розробка тренінгового заняття «Як не стати жертвою злочину».   Участь у міському семінарі заступників директорів з виховної роботи «Модифікація форм і методів виховної роботи шляхом ресурсного підходу»,  виступ за темою «Діяльність соціально-психологічної служби».  Виступ під час міського семінару заступників директора з НВР з презентацією «Досвід взаємодії особистості учня з соціумом та його суспільне значення. Особливості соціально-психологічного супроводу». Мала виступи на радіо «Таврія», передача «Крок у доросле життя»; тема «Мобільний телефон та діти». Участь у тренінговому навчанні за освітньо-професійною програмою МОП-ІПЕК «Сприяння працевлаштуванню молоді та викоренення найгірших форм дитячої праці». Участь у роботі тренінгового курсу «Організація роботи з розв’язання проблем насильства у школі».  Участь у навчальному курсі Кататимно-імагінативної психотерапії під час навчально-практичного семінару «Застосування листівок в консультативній Кататимно-імагінативній психотерапії (символ драмі)».  Участь у роботі обласного практичного семінару «Надання психологічної допомоги дорослим та дітям в ситуації соціально-політичної кризи».  Участь у науково-практичному семінарі «Психотерапія дітей та підлітків – метод казкотерапії у діяльності психолога».

Також маю виступи на педагогічних  нарадах: «Формування у молодших школярів навичок здорового способу життя»; "Професійний саморозвиток вчителя як складова творчого потенціалу";  "Самостійна, пошукова та творча праця учнів як фактор науково-дослідницької діяльності педагогічного колективу"; "Психологічна адаптація учнів 5-х класів до навчального процесу".

Брала участь зі своїми учнями  у міському турнірі юних психологів.

У школі працює «Скринька довіри».  Проводяться індивідуальні консультації з учнями та батьками.

Створила та веду власний сайт соціально-психологічної служби школи «Кабінет психолога» за електронною адресою http://psy-school32.blogspot.com Висвітлюю основні напрямки роботи практичного психолога у школі.
Маю 17 різноманітних відзнак, у тому числі: грамоти, сертифікати, подяки, свідоцтва.
Маю 13 друкованих робіт.
Розробила та впроваджую 6 власних корекційно-розвивальних та профілактично-просвітницьких програм.

Досвід психологічного супроводу дітей з особливими потребами (ЗПР, аутизм, синдром Дауна, ДЦП) та їх батьків.

Дана діяльність спонукає мене до подальшого розвитку та вдосконалення професійних навичок.


Контакти:
звернутися до психолога можна за електронною адресою
kr.aa@i.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар