«Виключити з життя дружбу все
одно, що позбавити світ сонячного світла»
Цицерон
Однією з основних духовних потреб людини є спілкування.
Спілкування з тим, кому можна довіряти, хто завжди зрозуміє та підтримає, на
кого можна покластися у будь-якій життєвій ситуації. Саме таким і повинен бути
справжній друг — щирим, відданим, порядним.
Навчаючи дитину товаришувати, бути толерантною, ми
допомагаємо їй таким чином уникнути у подальшому проблем зі спілкуванням у
міжособистісній сфері (кар’єра, сім’я), з легкістю долати конфліктні ситуації,
ефективно працювати, отримуючи задоволення від своєї діяльності.
«П’ять головних принципів
спілкування з людьми» (Д.Карнегі)
1. Замість того, щоб звинувачувати, постарайтеся зрозуміти людину, що
значно корисніше критики для Вас же, бо виховує в людині здатність ставитись до
Вас терпимо, із співчуттям і добротою.
2. Перш за все необхідно збудити в людині зацікавленість, щоб примусити її
саму захотіти зробити що-небудь.
3. Коли займаємось розв’язанням своїх проблем, ми витрачаємо 95% часу на
думки про себе, що неправильно. Треба перестати думати про власні бажання і
чесноти, а спробувати краще пізнати позитивні якості інших людей і висловити їм
схвалення, вдячність, які мають іти від усієї душі, відверто; треба бути щедрим
на похвалу.
4. Кращий спосіб впливати на людину – це говорити з нею про те, чого вона
хоче і постаратися їй допомогти досягнути бажаного.
5. Необхідно завжди враховувати точку зору інших людей, їхні сумніви і
плани.
Пам'ятайте:
щоб бути гарним батьком, Вам
також потрібно бути гарним другом.
Тест «Чи достатньо Ви контактні з дітьми»?
1. Як Ви вважаєте, чи є у Вашій сім’ї
взаєморозуміння?
2. Чи радяться з Вами діти з особистих
питань, чи спілкуються душа в душу?
3. Чи цікавляться діти Вашою роботою?
4. Чи знаєте Ви друзів Ваших дітей?
5. Чи бувають вони у Вас вдома?
6. Чи беруть участь у господарських справах
Ваші діти разом з Вами?
7. Чи перевіряєте Ви, як діти виконують
уроки?
8. Чи є у Вас спільні з дітьми захоплення і
заняття?
9. Чи беруть діти участь у підготовці до
свят?
10. Чи
віддаєте Ви перевагу проведенню відпустки разом з дітьми?
Результати тесту:
Стверджувальна
відповідь оцінюється двома балами. Відповідь, виражена словами «іноді», «часом»
– одним балом, «ніколи» – «0».
Якщо Ви
набрали 20 балів, Ваші стосунки з дітьми можна вважати благополучними.
Від 10 до 20
балів – Ваші стосунки з дітьми можна вважати задовільними, проте недостатньо
багатогранними. Поміркуйте, в чому саме вони мають бути доповненими, більш
поглибленими.
Якщо менше
10 балів – Ваші контакти з дітьми перебувають у недостатній мірі. Варто
подумати, як їх поліпшити.
Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:
• Не
перебивайте дитину, не кажіть, що Ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки
дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу
тривожитись через те, що Вас мало цікавить те, про що вона каже.
• Не
ставте забагато запитань.
• Не
примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
• Не
примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
• Не
вигадуйте для дитини багато правил - вона перестане звертати на них увагу.
• Не
виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку
дитини чи деякого регресу.
• Не
порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.
Психолог Херсонської загальноосвітньої школи № 32
Крупник Ганна Анатоліївна
(консультації для
батьків:
щопонеділка, з 9.00
до 15.00)
___________________________________________________________________________________
Анкета для учнів:
Анкета "Ты
и твой класс" (анонимно)
1. Мой класс...
а. - дружный и сплоченный
б. - дружный, но иногда бывают
конфликты
в. - конфликтный, мы постоянно
ссоримся
г. - недружный, каждый существует сам
по себе
д. - мне совсем не нравится, я бы с
удовольствием перешел в другой класс
2. Мои
одноклассники...
а. - лучше всех, я других не хочу
б. - мне интересны
в. - безразличны мне
г. - раздражают меня
д. - очень грубы со мной
3. На мой взгляд
...
а. - в классе меня уважают
б. - мои одноклассники относятся ко мне положительно
в. - меня игнорируют (относятся так, как будто меня
нет)
г. - некоторые специально хотят меня
обидеть
д. - одноклассники, в основном, относятся ко мне отрицательно
4. В моем классе ...
а. - есть учащиеся, которые часто подвергается насмешкам
б. - некоторых из учащихся просто
игнорируют, не общаются с ними
в. - есть дети, которые чувствуют себя
одинокими
г. - некоторых учащихся часто унижают,
оскорбляют
д. - нет проблем в общении друг с
другом
5. Мои пожелания одноклассникам
а. - быть дружелюбнее друг к другу
б. -стать одной школьной командой
в. -оставаться такими же, как есть
г. -каждому задуматься об исправлении
своего отношения к окружающим
6. Самое приятное событие в твоем классе в
этом учебном году ____________________
___________________________________________________________________________
7.
Самое неприятное событие в твоем классе в этом учебном году ___________________
____________________________________________________________________________
8.
Что бы ты хотел изменить в твоем классе? _____________________________________
____________________________________________________________________________
9.
Рассказываешь ли ты о школьной жизни родителям? ____________________________
____________________________________________________________________________
Большое спасибо!
Немає коментарів:
Дописати коментар