Забезпечення наступності є
однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в
основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі.
Для розв'язання проблем
наступності в навчально-виховному процесі керівникам навчальних закладів,
учителям, батькам необхідно:
- ураховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних школярів;
- постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому рівні;
- здійснювати обов'язкову підготовку школярів до засвоєння нових навчальних компетентностей;
- ураховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних школярів;
- постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому рівні;
- здійснювати обов'язкову підготовку школярів до засвоєння нових навчальних компетентностей;
- забезпечити систему оптимальних вимог до знань і поведінки учнів, їхніх моральних якостей, форм і методів роботи з ними на всіх етапах навчання;
- упроваджувати засоби стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної діяльності;
- розвивати рефлексивні вміння дивитись на себе з «боку»;
- формувати навички самоконтролю й самооцінки:
- аналізувати причини неуспішного адаптаційного періоду;
- запроваджувати способи, спрямовані на подолання труднощів у навчанні учнів 5-х класів.
Методичні поради для вчителів
початкових класів:
- Забезпечувати всебічний розвиток особистості молодшого школяра.
- У засвоєнні предметних знань, умінь і навичок спиратись на сформовані в дітей до школи пізнавальні вміння, розвинені психічні процеси.
- Процес навчання будувати на осмисленні та усвідомленні знань, на оптимальному поєднанні репродуктивного та творчого підходів до формування предметних умінь.
- Спиратись тільки на досягнутий рівень розвитку дітей; не вважати неповноцінним той рівень досягнень деяких дітей, який не відповідає віковим стандартам.
- Поступово урізноманітнювати й ускладнювати форми, методи та прийоми роботи з учнями, структуру уроків.
- Систематично формувати, закріплювати та розвивати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці.
- Розвивати мислення, пам'ять, увагу.
- Проводити навчально-виховну роботу на доступному для учнів, але достатньо високому рівні труднощів для оптимального використання та розвитку їхніх сил і можливостей.
- Розвивати творчі здібності учнів.
- Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів.
- Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв'язок з учителями старших класів.
Про роботу з батьками
- Поважайте роль батьків.
- Заохочуйте участь.
- Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування.
- Будьте терплячими.
- Зосередьте увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте позитивні відгуки.
- Підтримуйте контакти.
- Виражайте своє задоволення.
- Намагайтеся залучити цілу сім'ю.
- Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати.
- Дотримуйтесь конфіденційності.
- Учіть співпрацювати.
- Організовуйте співпрацю батьків з батьками.
- Проводьте спільні культурні заходи.
- Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати.
- Дотримуйтесь конфіденційності.
- Учіть співпрацювати.
- Організовуйте співпрацю батьків з батьками.
- Проводьте спільні культурні заходи.
Формування готовності вчителів
початкових класів до забезпечення наступності між молодшою й основною школами
буде ефективним за дотримання таких педагогічних умов:
- вивчення та врахування вчителями психологічних проблем адаптації учнів до навчання в основній школі;
- розроблення вчителями розвивальних методик для підготовки учнів до навчання в основній школі;
- узгодження змісту, форм, методів і технологій викладання навчальних предметів у 4-му і 5-му класах.
Немає коментарів:
Дописати коментар