22.10.13

Наступність - умова успішної адаптації (МО вчителів початкової школи)


Забезпечення наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі.


Для розв'язання проблем наступності в навчально-виховному процесі керівникам навчальних закладів, учителям, батькам необхідно:
  •          ураховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних школярів;
  •          постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому рівні;
  •          здійснювати обов'язкову підготовку школярів до засвоєння нових навчальних компетентностей;
  •          ураховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних школярів;
  •          постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому рівні;
  •          здійснювати обов'язкову підготовку школярів до засвоєння нових навчальних компетентностей;
  •          забезпечити систему оптимальних вимог до знань і поведінки учнів, їхніх моральних якостей, форм і методів роботи з ними на всіх етапах навчання;
  •          упроваджувати засоби стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної діяльності;
  •          розвивати рефлексивні вміння дивитись на себе з «боку»;
  •          формувати навички самоконтролю й самооцінки:
  •          аналізувати причини неуспішного адаптаційного періоду;
  •          запроваджувати способи, спрямовані на подолання труднощів у навчанні учнів 5-х класів.
Методичні поради для вчителів початкових класів:
  •          Забезпечувати всебічний розвиток особистості молодшого школяра.
  •          У засвоєнні предметних знань, умінь і навичок спиратись на сформовані в дітей до школи пізнавальні вміння, розвинені психічні процеси.
  •          Процес навчання будувати на осмисленні та усвідомленні знань, на оптимальному поєднанні репродуктивного та творчого підходів до формування предметних умінь.
  •          Спиратись тільки на досягнутий рівень розвитку дітей; не вважати неповноцінним той рівень досягнень деяких дітей, який не відповідає віковим стандартам.
  •          Поступово урізноманітнювати й ускладнювати форми, методи та прийоми роботи з учнями, структуру уроків.
  •          Систематично формувати, закріплювати та розвивати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці.
  •          Розвивати мислення, пам'ять, увагу.
  •          Проводити навчально-виховну роботу на доступному для учнів, але достатньо високому рівні труднощів для оптимального використання та розвитку їхніх сил і можливостей.
  •          Розвивати творчі здібності учнів.
  •          Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів.
  •          Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв'язок з учителями старших класів.

Про роботу з батьками
  •        Поважайте роль батьків.
  •          Заохочуйте участь.
  •          Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування.
  •          Будьте терплячими.
  •          Зосередьте увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте позитивні відгуки.
  •          Підтримуйте контакти.
  •          Виражайте своє задоволення.
  •          Намагайтеся залучити цілу сім'ю.
  •          Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати.
  •          Дотримуйтесь конфіденційності.
  •          Учіть співпрацювати.
  •          Організовуйте співпрацю батьків з батьками.
  •          Проводьте спільні культурні заходи.
  •          Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати.
  •          Дотримуйтесь конфіденційності.
  •          Учіть співпрацювати.
  •          Організовуйте співпрацю батьків з батьками.
  •          Проводьте спільні культурні заходи.

Формування готовності вчителів початкових класів до забезпечення наступності між молодшою й основною школами буде ефективним за дотримання таких педагогічних умов:
  •          вивчення та врахування вчителями психологічних проблем адаптації учнів до навчання в основній школі;
  •          розроблення вчителями розвивальних методик для підготовки учнів до навчання в основній школі;
  •          узгодження змісту, форм, методів і технологій викладання навчальних предметів у 4-му і 5-му класах.

Немає коментарів:

Дописати коментар